Wie zijn wij?
Bob Oosterman
Bob Oosterman is zijn carrière gestart in de ICT. Na een opleiding VWO, een halve studie wiskunde aan de universiteit en een afgeronde studie Hogere Informatica aan de HTS heeft hij jarenlang gewerkt in de detachering als ICT-consultant. In eerste instantie in loondienst, maar in het jaar 2000 gestart als zelfstandig ondernemer via zijn eigen ICT-bedrijf Bobit (B.V.), welke overigens nog steeds actief is. Eerst als ZZP-er, later ook als eigenaar en directeur met diverse medewerkers. Hij was enkele jaren gedetacheerd bij Kadaster te Apeldoorn.
Na het starten als ondernemer is de feeling en interesse voor administraties en bedrijfsadvies nader gegroeid. Zijn bedrijf breidde uit, inclusief personeel, maar zijn ondernemerschap wilde meer. Hij heeft vervolgens meerdere ondernemingen gekocht, geleid en ook weer verkocht. Zijn creatieve fiscale geest alsmede plezier en enthousiasme bij het begeleiden van (startende) ondernemers werden kenmerkend. Dit heeft vanaf 2004 geleid tot het daadwerkelijk zelfstandig begeleiden en ondersteunen van andere ZZP-ers en MKB-ondernemingen, sinds 1 oktober 2007 vanuit zijn kantoor in Apeldoorn, eerst nog onder de naam Bobab.
Hij heeft zijn jarenlange praktijkkennis uitgebreid met theoretische kennis via een (HBO-)studie SPD Bedrijfsadministraties. Een certificering door de NOAB bevestigde begin 2010 zijn kennis en kwaliteit. Door het nauwlettend volgen van fiscaal nieuws en het (deels verplicht) deelnemen aan diverse cursussen blijft zijn kennis altijd up-to-date. Het administratiekantoor breidde uit en sinds 1 april 2011 heet het Administratiekantoor Bobest. Sinds het 10-jarig bestaan op 1 oktober 2017 worden nog sporadisch nieuwe klanten aangenomen omdat Administratiekantoor Bobest zonder personeel of ingehuurde medewerkers werkt.
Esther Oosterman
Esther Oosterman heeft na haar VWO eveneens de studie Hogere Informatica aan de HTS afgerond. Zij heeft na een korte periode van detachering bijna 20 jaar als ICT-project- en teamleider gewerkt bij het Ministerie van Economische Zaken. Daarna was zij 4 jaar in dienst bij de Belastingdienst in Apeldoorn waar zij als ontwerper heeft gewerkt aan de elektronische aangifteprogramma’s inkomstenbelasting (voor particulieren en ondernemers), toeslagen en loonheffingen.
De fiscale aspecten wekten haar interesse zodat zij diverse fiscale cursussen heeft gevolgd. De interesse werd versterkt door het meewerken in het administratiekantoor van haar man en zij besloot begin 2011 om haar baan bij de Belastingdienst op te zeggen en zich volledig in te zetten voor het nieuwe administratiekantoor Bobest.
Bobest is duidelijk, flexibel, betrouwbaar en snel.
Contact opnemen
Administratiekantoor Bobest
Jachtlaan 268
7312 GS Apeldoorn
E-mail: info@bobest.nl
Tel.: (055) 356 37 33
KvK: 82439494
BTW: NL862471564B01
Contact opnemen kan via onderstaand contactformulier.